Donnie Kabalt bedenkt, ontwerpt en realiseert producten die hij vervolgens aanbiedt aan zakelijke relaties via Furstenberg Servicecenter BV. Furstenberg Servicecenter BV is een groothandel in Soesterberg aan de Amersfoorstestraat 68 C. Naast het ontwerpen van producten is Donnie Kabalt sinds 2009 werkzaam als leidinggevende bij Furstenberg Servicecenter BV. Hij is onder andere verantwoordelijk voor een goed verloop van de dagelijkse gang van zaken, het aansturen van collega’s en het regelen van de logistieke bezorging.
Team van designers
Samen met een team van designers ontwerpt Donnie Kabalt producten. Dit zijn veelal huishoudelijke artikelen of producten die met gereedschap te maken hebben. Denk hierbij aan gereedschapswagens met veel opbergruimte of een mobiele werkbank. Ook heeft Donnie Kabalt bijvoorbeeld meerdelige keukensets en luxe barbecues ontworpen. Donnie Kabalt: “Ik ben graag creatief bezig. Echter is het uiteindelijke ontwerp van veel producten bij toeval ontstaan. Vaak zag ik verbeteropties bij producten die ik zelf in gebruik had. Dan begint mijn brein gelijk te werken. Hoe los ik het op? Hoe zorg ik er voor dat een product makkelijker of beter in gebruik te nemen is voor de consument?”
Het ontwerpproces
Samenwerken en continue met een scherpe blik kijken zijn volgens Donnie Kabalt factoren die van belang zijn om tot een goed product te komen. “Er zijn veel stappen die gezet moeten worden voordat we van een idee tot een daadwerkelijk product komen. Tijdens het ontwerpproces werken we naar een oplossing toe. Tussentijds wordt vaak gemeten en bijgeschaafd totdat er in onze ogen een goed product ligt. Maar, ook dan ben je er nog niet. We testen alle producten uitgebreid zodat we er zeker van zijn dat we klanten het best mogelijke product aanbieden.” Na het ontwerpen en testen belandt je volgens Donnie Kabalt in de volgende fase. Een product moet namelijk ook verkoop-klaar gemaakt worden en bijvoorbeeld voorzien worden van de juiste packaging.
Juiste verpakking
Zodra Donnie Kabalt en zijn team een product ontwikkeld hebben, willen ze deze zo goed mogelijk verkopen. Zo is het volgens Donnie Kabalt ook belangrijk om je bezig te houden met de verpakking en de uiteindelijke look-and-feel van een product. “Ik vind de psychologie achter packaging interessant. Voorheen was ik me er minder bewust van dat de juiste verpakking kan stimuleren tot aankoop. Zo hadden we een keukenset ontworpen. Ondanks dat het team en ik volledig achter het product stonden, werd het niet zo veel verkocht als dat we gehoopt hadden. Totdat we besloten om de verpakking te veranderen. Dit bleek een schot in de roos. De keukenset werd veel meer verkocht dan voorheen.” Inmiddels heeft Donnie Kabalt een eigen merk opgezet en biedt hij de meeste producten aan via de groothandel Furstenberg Servicecenter BV.