Anna Meilink is mede-eigenaar van de fashion webshop Loavies. De online fashionshop verkoopt kleding, schoen en accessoires. Dit doen zij onder hun eigen merk ‘Loavies’. Anna Meilink probeert zich te onderscheiden door innovatief te zijn binnen de e-commerce. Zo is onlangs ‘Reloaved’ gelanceerd, een community waar gebruikers hun Loavies-kleding kunnen kopen en verkopen.
Op zolderkamer begonnen
Op 23-jarige leeftijd richt Anna Meilink Loavies op. Dit doet ze samen met twee compagnons Ben Meilink en Jorn Klooster. Loavies is een webshop die zich richt op fashion; kleding, schoenen en accessoires. Loavies begon op de zolderkamer van het ouderlijk huis, maar inmiddels worden de pakketjes van Loavies de hele wereld over verzonden. In 2015 werd de webshop door het Nederlandse publiek verkozen tot beste logistieke online fashionshop van Nederland. Binnen korte tijd is de webshop enorm succesvol en wordt er ook een Engels-, Frans- en Spaanstalige webshop uitgerold.
Innovatief
Anna Meilink denkt dat ze het succes van Loavies te danken heeft aan het creëren van een eigen identiteit. “We proberen altijd nieuwe thema’s voor fotoshoots te bedenken en streven echt perfectie na in de bewerking van onze foto’s. Dit is ook de reden dat we werken met eigen fotostudio’s waarin we zelf de foto’s maken en nabewerken, zo kunnen we altijd zelf de continuïteit van de kwaliteit bewaken.” Ook probeert Anna Meilink het aankoop- en bezorgproces zo snel, gebruiksvriendelijk en makkelijk mogelijk te houden. Zo was Loavies in 2015 de eerste online fashionshop in Nederland met het concept: ‘Vandaag vóór 12.00 besteld? Vanavond al in huis!’ Wordt er vóór 23.00 uur besteld (voor Belgische klanten voor 22.00 uur), dan wordt het pakketje de volgende dag al bezorgd.
Reloaved community
Onlangs heeft Anna Meilink met Loavies Reloaved gelanceerd, een C2C-platform waar tweedehands Loavies-kleding gekocht en verkocht kan worden door klanten. Er moet een community ontstaan van klanten die tweedehands Loavies-kleding kunnen verkopen en aankopen, zodat de kleding nog een tweede leven krijgt. Het platform is volledig in de website geïntegreerd en kan worden gestyled door de verkoper zelf. Anna Meilink: “Je kunt je eigen winkelnaam kiezen, de look & feel aanpassen en je favoriete kledingitems labelen. Hiermee willen we de gebruikers inspireren om eigen baas te zijn.” Dit innovatieve concept bevordert duurzaamheid, dat tegenwoordig een belangrijk thema is. Doordat de gebruikers op het platform kleding van elkaar kunnen kopen, krijgt de kleding een tweede kans en gaat het langer mee.