Marc Dunnewijk is een Nederlandse ondernemer. Hij is oprichter en mede-eigenaar van Briddge. Briddge staat internationale ondernemers bij die hun bedrijf willen uitbreiden in Nederland of in Europa. Briddge geeft ondersteuning op juridisch, fiscaal en financieel gebied.
Diensten bundelen onder de naam Briddge
Briddge bestaat sinds 2011 en is een samensmelting van het bedrijf van Marc Dunnewijk en van zijn compagnon. Marc Dunnewijk: “Ik had een advocatenkantoor en begeleide vaak Amerikaanse bedrijven met het opzetten van hun onderneming in Nederland. Dit deed ik in samenwerking met een accountantskantoor. Op een bepaald moment besloten we onze diensten te bundelen onder de naam Briddge. Wat we gedaan hebben is het juridische gedeelte dat ik begeleidde samengevoegd met het boekhoudkundige gedeelte dat mijn zakenpartner begeleidde tot één pakket. We noemen dit one-stop-shopping. Klanten kunnen bij één partner terecht om al hun zaken geregeld te krijgen.”
Zeshonderd klanten wereldwijd
Met Briddge bedient Marc Dunnewijk nu zo’n zeshonderd klanten wereldwijd. Deze klanten worden geassisteerd bij het aanvragen van een Nederlandse BV. Maar ook zaken zoals het aanvragen van een verblijfsvergunning, het opstellen van arbeidscontracten conform de Nederlandse wet- en regelgeving, salarisadministratie of het doen van btw-aangiften worden geregeld. De zeshonderd klanten worden verdeeld over honderd werknemers die onderverdeeld zijn over drie kantoren in Nederland. Briddge is gevestigd in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Ook is er nog een vierde kantoor in Amerika, in Los Angeles. Het kantoor in Los Angeles is geopend met als doel bestaande relaties te onderhouden.
Minder focus op operationele zaken
“We hebben de afgelopen jaren een grote groei doorgemaakt. Daarom kan ik me niet altijd meer bezighouden met werkzaamheden op operationeel niveau. Ik hou me nu meer bezig met het management. Ik wissel af in het managen van de teams in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Omdat ik me meer bezighoud met de bedrijfsvoering en met het personeel, houd ik me minder bezig met het klantcontact en juridische zaken. En dat vind ik eigenlijk wel jammer, maar tegelijkertijd ben ik natuurlijk trots dat ons bedrijf zo’n groei heeft kunnen doormaken. Ik haal veel voldoening uit het zien groeien van het personeel in de ervaring met klanten in het buitenland.”